28 Haziran 2010 Pazartesi

Bir Çarşamba Sabahı


Bir gün Annem,ablam ve ben Gebze Postahanesi'ndeyiz.Daha önce de gitmiştim bir kere hatırlıyorum bomboştu ve sadece bir görevli vardı.Bir daha ki gidişimizde beklemekten yorulmuş, sıkılmış insan topluluğu karşıladı bizi.Kapıda bekleyenler de cabası...
Herkes isyan bayrağını çekmiş..Numara '73'ü gösteriyor bizim kağıt '133'...Büyük hayal kırıklığı...İnsanlar söyleniyorlar cevap olarak 'Yeterli görevli yok!' geliyor.Dışarıda onca işsiz varken...Devlet dairelerinde en çok çektiğimiz sıkıntı bu değil mi?''Beklemek''İşimizi halletmek için 'beklemek'...
Bu kuyrukta uygulanmaya konmuş bir de çözüm var..Ben kadınlarda rastladım.Hepsinin elinde 2 numara.Biri birinden çok daha erken.Daha önceden iki numaraya sahio teyzemiz çıkarken büyüğünü bir sonrakine bırakıyor.Elinde 2 numara olan bir sonraki şahıs büyük numarayı daha sonra gelenlere veriyor..Bu sıra sürekli böyle sürüp giderken çalışmaktan bunalmış görevliler sırası gelince bir iki dakika geciken beyefendinin ardından gelene ışığı yakıyor..
Postahanede işler böyle ilerliyor...'133' numaralı kağıdı kullanmadık tabii..Bir teyze '98' numarayı verdi ve işimizi daha erken bitirip çıkarken eski numaramızı taksim ederek yenilenen kalabalık arasından uzaklaştık...Devlet dairelerinin bu havası güzel..
Bir başka gün...Yer Fatih...Belediye binası.Nüfus kağıdı için işlem yapmaya gidiyoruz.Bir o yana bir bu yana koşturan insanlar.İsim peşindeler...Diğer yandan bekleyenler..Çalışmaktan yorulmuş görevlileri de unutmamak gerek...
Fatmanur Ahmetbeyoğlu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

http://www.avrillavigne.com/